fredag 1 augusti 2008

Så kommer regnet...

Vi har egentligen haft en otrolig tur med vädret. Visst har det varit ofantligt hett ibland, men då har vi druckit litervis med vatten, svettats och knorrat lite, men vi har inte varit hindrade från att snickra.

Takstolarna på norra sidan om ryggåstaket är färdiga och står prydligt uppställda mot gaveln. Staffan är fantastiskt påhittig och har klarat att resa de stora och otympliga takstolarna genom att ha monterat en båtvinsch!


Staffan har nu även fått upp limträbalkarna, vilka kommer att döljas i mellanväggarna mellan badrummet, klädkammaren och sovrummet som kommer att ligga inunder.

Emil och Gustav har varit hos oss i veckan och då har jag haft förmånen att kunna ta eftermiddagarna ledigt för lite bad eller annat roligt med barnen.

Igår gjorde Emil och jag en cykelutflykt med ryggsäckarna packade med vatten, saft, kaffe och kakor. Färden gick till ett naturskyddsområde några kilometer utanför samhället där vi bor. Otroligt vackert!

Emil blev lite fotoinspirerad av att jag letade motiv. Han tog ett fint foto på den vackra torra eken med de gröna björkarna bakom. "Jag tänkte dött och levande", var hans kommentar till motivet. En slumrande talang! : )

Imorgon säger de som vet mer att det kommer att bli regn och att högsommarvärmen är över för ett tag. Kanske att vi får tillfälle att måla lite mer panel då. Det måste ju bli färdigt någon gång!

Ha en riktigt trevlig helg!
/A

1 kommentar:

ColonialEast sa...

Hej där! Tack för titten hos mig. Vilket projekt ni driver! Blir säker jättebra när ni blir färdiga. Vad skoj att bygga huset exakt som man vill ha det från lösvirke!