söndag 9 november 2008

Pasta och inspiration

Helgen har verkligen varit en härlig mathelg som har gått i pastans och skaldjurens tecken. Det började med att vi blev bjudna på räkor i fredags. En spontan inbjudan till en jättetrevlig och mysig kväll. Räkorna var goda, men jag tror att J var mer förtjust i söta ragdoll-katten Cindy än något annat! : )
(Bilden hittad på Google.se)

Lördag lunch började J starkt med att bjuda på Spaghetti al pesto con prosciutto, pasta med hemmagjord pesto och parmaskinka. Mumsigt och lyxigt!

Vi fortsatte i samma stil på kvällen med Spaghetti alle vongole, Spagetti med blåmusslor (ska egentligen vara hjärtmusslor). Båda recepten är hämtade ur Glenn Strömbergs härliga kokbok "Med smak för Italien - Mat minnen och möten". Även bilden är hämtad från hans bok via Adlibris.com, gå in och provläs!

Tänk att god mat kan vara en sån lycka!
Jag borde börja ta kort på maten J lagar, jag brukar mest vara med på ett hörn och hjälpa till. Kanske en idé till en ny blogg...

Söndagen har vi startat lugnt med att kolla in fina hus till salu. Skönt att kunna sitta hemma i soffan och besöka en massa fina hus via nätet.

Ett otroligt fint, välplanerat och genomtänkt hus finns till salu i Örebro vid Hjälmarens kant. Kan man köpa ett hus med inredning och allt? Titta och njut:





Du kan gå in och läsa mer om huset på Mäklarhusets hemsida. (http://www.maklarhuset.se/)

Medan jag har skrivit detta har J hunnit ta hand om den STORA röran i köket. Nu säger jag till er samma som jag sade till honom - jag lovar att ta hand om disken den större delen av nästa vecka!
Nu ska vi packa oss iväg på en runda med ytterligare inspiration. Kan hända att det blir något att rapportera i nästa inlägg.
Kram Anna

Ps. Grattis lilla pappa på fars dag!

6 kommentarer:

Vimsingen sa...

Mmmmm det vattnas i munen på mig. Ska kolla in kokboken.

/Vimsingen

♥ Fyra årstider sa...

Jösses vilket snyggt hus och din mat går inte av för hacker..
Kram Lotta

Tinnar och torn sa...

Åhhhh...jag sitter här på jobbet och är ashungrig....men eftersom det är natt är det bara att gilla läget och vänta till frukost, buhu.....Kan man äta pasta till frukost kanske....Kram Petronella

Torilpia sa...

Det huset var utrolig flott :o)

Så mye fint å se og lese på bloggen din!! Spennende å følge med fremgangen på husbyggingen deres .. :o)

Ha ei trivelig ny uke!!

ANETTESHUS.COM sa...

Mmm.. så heldig du er som har en kokk i huset;) Ser kjempe-godt ut!!

Oj, oj, for et fint hus! Må klikke meg videre og titte litt mer! Ha en fin tirsdag!

Klem Anette

StrandviksVillan sa...

Nämen!?! Jag är nästan hundra på att jag sett dom där båda nedre sovrumsbilderna tidigare! Antingen i nån tidning eller blogg, dom ser väldigt bekanta ut.
Jättefina hem är det det ju verkligen!