torsdag 13 november 2008

Lampor

Viveka på Humlebacken uppmanade sina bloggbesökare, och jag är en flitig sådan, att visa sina lampor, både fula och snygga... So here goes!

I lägenheten har vi lampor av alla de slag och det är inte alla som får följa med oss till huset! Jag väljer att visa dem som är starka kandidater till att få följa med.

Jag älskar fönsterlampor på fot och detta är min absoluta favorit! Jag fick den här lampan av mina båda systrar i inflyttningspresent 2006. Lampfoten är av ek och skärmen från Himla är gjord av linnetyg. Aj lavv it!

Joakim har arrangerat en mycket fiffig och fin belysning bestående av två runda golvlampor bakom soffan (inga närbilder - jag vill inte skrämma slag på er med de elaka dammråttorna). Med en dimmer kan vi få till den där riktigt härliga mysbelysningen!

I vardagsrumstaket sitter en plafond som inte blir tänd allt för ofta. Både J och jag är sådana att vi hällre släcker i taket och tänder smålampor och MÅNGA ljus!

Kökslampan från IKEA pryder sin plats. Jag kanske borde ha släckt den innan jag tog kort. Den är egentligen vit, men kortet visar ändå att den ger ett riktigt varmt sken.


Även i hallen hänger IKEA lampor. Just där är det lite lägre i tak än i resten av lägenheten så för Js del är det inte bra att ha två Pendant hängande på precis lagom höjd för att inte se dem, men alldeles lagom för att slå huvudet i...

Det ni inte får se nu är bland annat killarnas fotbollslampa, jag kan skylla på att de små liven sover och inte skulle uppskatta att mamma kommer in och börjar blixtra. Ni får heller inte se deras fönsterlampor som jag gillar skarpt... Kanske en annan dag!
/A

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättekul att se, roligt att det är så många som nappar på min utmaning! Du har ju också en fullmåne:)
kram

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Kommer det bilder inifrån snart, jag vill seeee, hehe .
Känns som om jag har lika lampor som många nu. En fullmåne :o) som fortfarande ligger i sin kartong för nedflytt till huset. Jag behöver tre men måste kolla så det blir bra först. Tycker de är helfräcka. Kram Petronella

sand mellan tårna sa...

Trevlig helg!

Rolig utmaning!

Kram L

Anonym sa...

Hej!
Vill passa på att tacka för den fina kommentaren om vårt hus.Jag blev verkligen jätteglad.Kul att få se lite lampbilder.Jag lovar att meddela om jag börjar blogga.
Ha en härlig helg.
Varma kramar Helena