söndag 14 september 2008

Stora fönster...

Idag var vi glada åt att vi kommer att ha stora fönster i utbyggnaden åt baksidan. Det var inte mycket råspont att spika upp, utan vi kom riktigt långt på ganska kort tid. Ett annat plus är ju att vi kommer att få en fantastisk utsikt , inte ut mot vatten nu då, men väl mot ett hav av grönska! ; ) Däremot kan det hända att det blir lite knorr när de stora, och många, fönstren ska putsas! Men den dagen den sorgen!

På bilden kan ni se att jag kunde stå inomhus och såga vid vår bekväma ställning för att förse J med brädlappar i lagom längd. Annat har det varit uppe vid gavelspetsarna. Då har vi fått hålla till godo med en handsåg och det lilla utrymme som bjuds på byggnadsställningen.


Ha en fortsatt trevlig söndagkväll och en riktigt bra start på den nya veckan!
/A

4 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Vad snyggt med stora fönster och slippa en massa jobb.
Kram Lotta

Tinnar och torn sa...

Hejaheja...och trevlig söndag! Kram Petronella

StrandviksVillan sa...

Spännande! Ojoj, jag tror vi har fler fönster än er i vardagsrummet och NEJ det är inte kul att putsa dom... Men härligt är det med utsikten!

gamlamejeriet sa...

Ni har verkligen kommmit långt nu. Det är väl roligt att se saker hända varje dag. Härligt med så stora fönster.

När det gäller putsning, så har jag hört att det finns sådana, som inte behöver putsas på utsidan. Men jag vet inte nån som har det. Vi har ju handblåst glas, så sådant var inget alternativ för oss, men jag vet att jag tänkte på det ett tag ändå.

Stort tack för alla dina kommentarer hos oss. De värmer!