måndag 1 december 2008

Adventshjärtan och Hallongården

Igår tog Joakim och jag bilen för att ställa oss på lagom långpromenadsavstånd till Hallongården, som by the way har både en blogg och en hemsida! Ni kanske kommer ihåg den sommaren då Ernst gjorde i ordning en lada till en toppenfin sommarvistelse? Det är där Eva och Pär nu driver den allra underbaraste inredningsbutik ni kan tänka er! De kommer också att öppna en nätbutik!

Jag gick dit i förhoppning om att köpa mig ett litet zinkhus, men jag gick istället därifrån som lycklig ägare till två olika zinkhjärtan, också från Walther & Co. Det första använder jag som adventsljusfat. Jag dekorerade med en doft av kanel pudrat över stjärnanis.

Det andra zinkhjärtat fäste jag på en lingonkrans. Den sitter nu på dörren på vår lägenhet och välkomnar alla som kommer och hälsar på under advents- och juletid. Den fina namnskylten som ni bara får se en skymt av, har Gustav gjort. Toppenfin tycker mamma! : )

Jag måste också få visa den söta adventsljusstaken från 60-talet som Joakim har efter sin mormor. Den pryder nu sin plats i köksfönstret.
Ha en härlig vecka!
/A

5 kommentarer:

Hallongården sa...

Nuu vet jag var eran brevlåda bor!!
Jag skojade bara men vilket fint hus jätte roligt att få se.
Vad fint du gjorde med hjärtat runt kransen så har jag gjort också.
Adventsljuset var också jätte fint
med stjärnanis.
Jag blir bara glad över att du länkar mig.
Många kramar
från Hallongården

ANETTESHUS.COM sa...

Så mye fint du har kjøpt! Herlige bilder!!

Klem Anette

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå! Hallongården?! Nu blir jag nyfiken.. bor ni i Örebro? Skoj i så fall =) Vi med =)) Roligt att man känner den som gör huset. Har ett tips till dig om ni nu bor i Örebro trakten.. PK desgin ( om du vet vad det är) har 50% på allt förrutom möbler. Jag har nyss varit där, blev lite handlat =) Hur lång tid har ni hållt på med huset? Måste vara svårt att rita ett hus själv... Spänannde.... kram kram

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Va fint ni pyntat :o) Håller med om att det var en ytterst snygg välkomstskylt! Kram Petronella

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej igen, jo vi har ju lite av samma bekymmer just nu. Har fått in en del grejer bakom lås och bom med de storsta är lite svårt =) Va roligt då har vi ungefär samma inflyttnings plan =) vecka 17 säger snickarn att huset ska va klart. Spännande!! Varit på PK ännu? =) jag avslöja min mor med att ha köpt 2 st jätte stora gjutjärnsurnor till mig där... hihi *glad* skulle bli en julklapp =) Ha en jätte mysig helg kramar maria