fredag 5 december 2008

Jul och ljus på Liseberg


Imorgon bitti bär det iväg till Göteborg julljusens stad! Vi tar tåget med fyra av våra vänner tidigt på morgonen för att hinna med ett späckat program. Bland annat ska vi gå på Lisebergs lulmarknad. Liseberg är i jultider fullt av bodar och butiker och har dessutom fem miljoner glimrande julljus att locka oss julstämningssugna julklappsshoppare med!

Det är första gången jag åker till Göteborg för att shoppa inför julen och jag måste säga att jag inte riktigt vet var alla smultronställen är. Men Hanna med bloggen Hos oss är med på resan och hon har gjort en lista som är värd att följa! Även Anette med bloggen Anettes hus ska till Västkustens pärla i helgen och hon har fått bra tips från många av sina läsare!

Förhoppningsvis kommer vi hem tyngda av härliga klappar och upplyfta av härlig julstämning och trevligt sällskap!

/A

8 kommentarer:

Hanna sa...

Oj inte visste jag att det fanns så många bodar och butiker på liseberg. Idag har jag fixat karta och adresser till min lista :-) Finns säkert massor därtill! Nu ska jag packa väskan och kolla på Oldsberg. Ses imorgon!
Kram Hanna

♥ Fyra årstider sa...

Det är jätte fint där du kommer bli så nökd.
Kram Lotta

Anonym sa...

Hej!

Hanna verkar ju verkligen ha koll på Göteborg! Många av de mysigaste butikerna, fikaställena och restaurangerna finns i området Haga och Linnégatan. Undvik Nordstan som bara är trångt och tråkigt! Och jul-Liseberg är mysigast på kvällen.

Synd att jag är mitt i en flyttning annars hade jag gärna visat mina egna smultronställen!

Hoppas att ni får en underbar helg i Göteborg!

Kram

//Charlotta.

sand mellan tårna sa...

Ha det så himla superbra i helgen.... Låter roligt!

När du kommer hem så gör du som du skrev, härmar mig rakt av, knäpper kort och bloggar om det... hihi... det är ju därför vi visar upp saker, för att inspirera andra!

Ha det bäst! Kram Linda

Ps) har ni masserat ännu? hehe

ANETTESHUS.COM sa...

Ja, da sees vi kanskje i morgen;) Gleder meg masse! Har fått sååå mange bra shoppingtips!

Klem Anette

På andra sidan väggen sa...

Åh, vad det låter underbart att få åka iväg till Göteborg! Lisseberg är alldeles ljuvligt i juletid, så vackert med alla lampor. Ska bli kul att få en rapport sen, speciellt från julmarknaden hos Nyblom & Kollén, om ni nu åker dit :)

Hoppas att ni får en riktigt, riktigt härlig helg!

Kram,
Ann

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå, Va trevligt att julshoppa i göteborg. Hoppas ni hittade mycket fina saker. Var ni på Liseberg? har alltid velat åka dit men har tyvärr inte blivit av ännu =( kram maria

gamlamejeriet sa...

Kul att höra nåt från dig! Trodde nästan du fastnat på Liseberg och taigt ett break ibygandet. Ibland är det ju också skönt... Hoppas och tror ni hade det jättetrevligt.

Nu till luckorna du frågade om. Vi har inte bestämt oss ännu; virket till dem ligger och bara väntar, men vem har bråttom. När jag tittar på nätet återkommer jag städigt till Kvänums Kök och Gysingekök. De har flera stycken jag gillar skarpt.
Har du nån aning om hur era kommer att se ut? Eller har du några tips och fina kök?