söndag 28 december 2008

Fika i vinterträdgården

Igår var det dags att säga tack för gott samarbete till den oumbärliga gamla byggkojan. När jag letade efter en bild på den, insåg jag att den stackaren har levt ett undanskymt liv bredvid HUSET som har fått all uppmärksamhet. : ( Men äras den som äras bör! Utan byggkojan hade vi inte klarat oss undan från hetta, regn, hagel och snö. Vi hade inte haft någonstans att pusta ut och hämta ny energi klockan nio och klockan ett varje dag. Mattider är till för att hållas, eller hur Staffan! ; )

Från och med nu är det i vinterträdgården vi sträcker ut våra långa ben under våra fikastunder.


Det är dessutom ett av de få ställen i huset som har golv att stå på. Där ute behöver vi inte balansera på golvbjälkar och utlagda plankor.
Igår hade vi besök av min pappa med fru samt min käre bror och hans familj. Minsta kusinen sov sött i bilen : ) Min pappa var någon annanstans i huset och inspekterade när bilden togs. ; )

/A

3 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Vad ni är duktiga på att jobba och samtidigt hålla ihop familjen.
Kram Lotta

Erika sa...

Måste vara skönt att kunna börja använda en del av huset.

gamlamejeriet sa...

Kul att kunna bjuda hem till ert nya hus, så där, va. Och nästa gång de kommer har ni ännu mer för dem att titta på. Jättekul att få se under tiden man bygger.

Jättekul också att kunna var inne i huset, även om det bara är en del.

Och vad mysigt det låter med en vinterträdgård. *suck*