lördag 27 december 2008

Vacker jul!

Vi firade julafton i flera vackra hem. Tyvärr hade jag bara sinnesnärvaro nog att ta kort i ett av dem, hemma hos min kära systers familj. Vi får ta kort hemma hos Joakims mamma vid ett annat tillfälle. Eivor har alltid vackra färska blommor och levande ljus, oavsett årstid!

Joakim och jag drog ett litet strå till stacken hos syrran genom att knyta ihop hängen till de nyinköpta julgranskulorna. Koncentrationen är på topp! ; )

Min syster är så duktig på att göra fina arrangemang av alla de slag. Detta fina fat stod på vardagsrumsbordet.




Var man än såg var det en härligt julig blandning av vitt, grått, svart och rött.

Roligast är ändå att hela familjen samlas och att barnen har det riktigt roligt! Arton personer var vi. Full fart! : )



Tomten hade många hjälpare, men Gustav drog på sig luvan och gjorde det största jobbet efter att tomten hade hastat vidare och lämnat massor med klappar kvar under granen.

Nöjda och glada for vi vidare för att fira jul med Eivor och hennes syster och bror. Vi började med en trevlig julaftonsfika hos Js moster och sedan susade vi vidare till Eivor själv för att njuta av ett fantastiskt gott julbord tillsammans.
Jag kanske gör ett litet inlägg med några av våra fina julklappar också, nu när vi är så gott som lediga (bortsett från bygget) och har tiden på vår sida. : )
/A

3 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Vad fint hon hade borde ha en blogg ..vad härligt med stor familjefest.
Kram Lotta

ColonialEast sa...

Hej! Vilka härliga bilder och vilken härlig jul ni verkar ha haft! Kram, Petra

Lilys liv sa...

Vilket fint arrangemang på bordet. Jag har en paus när det gäller sånt nu när vår minsta dotter är 14 månader och når och river ner allt!!! Ska ta igen det senare!