torsdag 8 januari 2009

Många val blir det...

Igår satt Joakim läääänge och letade efter fina kakelugnar på nätet och tack och lov fastnade han för skönheter liknande de jag har tittat på tidigare. Det underlättar när vi tycker lika ; )




Idag har jag suttit läääänge och letat efter downlights som vi ska kunna ha ovanför vår köksö. Det finns en hel uppsjö av dem! Är det kanske någon som har några bra förslag?

Det krävs en del fantasi när huset fortfarande bara är en silhuett av vad det kommer att bli och det ändå är dags att börja fundera på själva finishen.

Svårt men roligt!

/A

Alla bilder är hämtade från www.elbutik.se

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jodu, många val har man att ta ställning till, och fler lär det bli innan ni är klara. Jag gillar verkigen spotsen du visar. Själv valde vi så diskreta som möjligt. Man tänker knappt på dem när de är släckta och det är skönt tycker jag. Våra är helt vita och fasta, dvs de går inte att ställa. Men ljuset blir så bra att det inte behövs.
Hoppas att ni hittar några ni verkligen gillar.
kram

Erika sa...

Vi har spottar i våra tak och det vitkigaste jag känner är att de går att rikta bra och sen får de inte bli för varma med de riskerna det bidrar med.

♥ Fyra årstider sa...

Vad många val ni måste göra..jag ahde nog ocks¨å valt vita.
Kram Lotta

gamlamejeriet sa...

Förstår att det är många beslut som ni får ta lite i "blindo" eller vad man ska säga. Men man har nog ändå en bild av hur man vill ha det. Och viss underlättar det om man tycker likadant:). Låter som en bra idé med spottar. Bra ljus tända, men diskreta släckta.

Mitt tips är nog att titta på olika kök med spottar.

Tittade på ditt kökslucketips, men som du sa; det var lite svårt att se ordentligt. Har ni varit där? Vi har ändå lyckats bestämma oss, eller rättare sagt jag, Martin hade redan bestämt sig. som vanligt är det jag som velar :).

Ha det bra!

Vimsingen sa...

Många beslut blir det. Och många beslut som ska passa in i ett hus som inte finns ännu och det är svårt att föeställa sig hur det kommer att se ut. Vilken kakelugn ska ni ha?
/Vimsingen

Ina sa...

det är svårt...
och det är många viktiga val på väldigt kort tid.. man kan bli snurrig av mindre....

trevlig helg.
kram
//ina