onsdag 25 juni 2008

I väntan på...

Anna har just börjat sin semester medan jag har snart haft halva min och vad har vi hunnit med egentligen..??


För att göra en kort sammanfattning av de senaste veckorna så har jag hunnit med att sola mina armar och ansikte en hel del (tyvärr, Hanna, så ser solbrännan ut att bli ännu värre än den blir på golfbanan...).
Jag har blivit ordentligt blöt ett antal gånger då plötsliga häftiga regnskurar har dykt upp utan förvarning (lagom är bäst).
En räv kom och hälsade på oss (jag har snart slutat att bli förvånad över alla dessa djur som hittar hit).

Vi har gjutit garageplattan och som om det inte är tillräckligt stressigt att gjuta i vanliga fall så var betongbilen tvungen att gå sönder när den kom till oss så betongen var nära att brinna innan den ens kom ur lastbilen, men som i alla sagor så slutade det lyckligt till slut.


Grunden har putsats och byggställningen har levererats.


Så det vi nu väntar på är att få åka på vår superlånga, jättehärliga, megalyxiga semester ända till Tallin. Båten går torsdag kväll, fredagen har vi i Tallin och vi är tillbaka i Stockholm lördag fm där vi passar på att göra stan för att åka hem senare på kvällen.
Det vi också väntar på är konstruktionsvirket som borde komma nästa vecka så att vi äntligen kan börja bygga på det som kommer att finnas ovanför marken...
Vi återkommer med en glassig semesterblogg i helgen...
/J

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Byggare!!

Gillar er blogg!!!! Tycker verkligen om era fasadritningar, men är väldigt, väldigt nyfiken på hur det kommer att se ut på insidan. Har ni tänkt lägga ut dem på er blogg?? Kommer att kika in regelbundet framöver!!!... :-)...

Ett tokstort LYCKA TILL!!!!!

Min mailadress är moka030422110@hotmail.com

Vänliga hälsningar
Monika Gunnarsson

Lösvirkesbyggarna sa...

Hej Monika!

Tack ska du ha för din rara kommentar!
Angående ritningarna har vi dem inte digitalt, utan fasadritningarna tog vi helt enkelt kort på och lade in. Det blev inte helt lyckat så vi ska se om det vi kan få till det på något bra sätt så att vi får visa hur vi har tänkt det inomhus också.

Mvh Anna