måndag 21 juli 2008

Staffan klurar

Så var det slut på semestern och heltidssnickrandet för Joakims del. Resultatet blev en sommarfräscht solbrun, ännu starkare kille än förut, som numera kan hänga på höga höjder utan problem. : ) Vi saknar honom på bygget...

Men vi får mycket gjort ändå! Idag har båda mellanväggarna på övervåningen kommit på plats.

Sedan började pysslet! Staffan lodade och riktade huset för att vi ska ha ett hus som pallar alla väder och där det ska fungera bra att både tapetsera och hänga tavlor. Men... "Det ska alltid jäklas på slutet", som vår käre snickare sade. Staffan klurade både länge och väl på hur de där gäckande millimetrarna ska kunna åtgärdas.

Nästa sak att klura på var hur vi bäst skulle kunna bygga upp en plattform där vi kan snickra takstolarna på plats. Staffan löser allt!

Sista uppgiften vi hann med idag var att börja pussla ihop den första takstolen till ryggåstaket. Staffan ordnade en mall vi ska kunna lägga ut bitarna i, för att spika i alla de spikar som krävs för att tyngden ska fördelas rätt.

Jag ska snart ha en takstol att visa...
/A

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad trevliga bilder! Ni ser båda så proffsiga ut när ni snickrar. Fick snickarpappan till de sista milimetrarna? Lycka till med takstolarna.
Kram Hanna

Anonym sa...

Wow vad långt ni har kommit. Jag beundrar verkligen att ni gör så mycket själva, det måste ta enormt med tid!
Jag lovar att berätta så fort jag vet i vilken/vilka tidningar reportaget från mitt kök kommer att hamna!
Kram