fredag 25 juli 2008

Resta takstolar och sköna bad

Nu har vi rest de upp och ner-vända taksolarna i ryggåstaket! Det är en riktigt härlig känsla att stå på bjälklaget på övervåningen och föreställa sig allrummet och Joakims och mitt sovrum. Idag ser det ut som en luftig kyrksal... (Vi ska inte ha några plankor som går tvärs genom rummet sen...)


Husets profil blir genast mycket tydligare. Imorgon ska vi sätta råspont på taket. De stora takstolarna till resten av taket kommer strax därefter. Ska räkna hur många spik det blir i dem!

Tänk att man kan bli alldeles lyrisk av att få ta ett dopp! Vi åkte ut till en närbelägen sjö efter dagens jobb i hettan. Det var det härligaste jag har varit med om på länge! Joakim var inte riktigt lika lyrisk som jag, men vill ändå åka och bada med mig på söndag igen. Det ger mig definitivt en känsla av att haft lite semester i sommar trots allt byggande. :D

/A

Ps: Om ni ser ett par på stranden som ser lite bortkomna ut, med en galet kraftig bonnbränna, så kan det vara vi!

2 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Hej där! Ser ut som ett konstverk nästan...och det är det ju iofs ;o) Länkar till er igen, brukar rensa listan ibland men om du gärna vill va med och det kommer lite besök genom det så får du ju självklart det! Kram Petronella

Tinnar och torn sa...

Hihi, nej jag förstod att du inte menade så, ser nu att det blev lite knas när jag skrev. Ibland har man lite brådis... Kram Petronella