lördag 13 februari 2010

Tvättstugan artar sig!

För två veckor sedan lovade jag att visa hur tvättstugeprojektet framskrider. Det artar sig, även om det tar sin tid! Skåpsluckorna har kommit på plats, precis som tvättho och bänkskiva. Dessutom har tvättpelaren kommit upp sig lite genom att Staffan Snickare har ordnat med skiva på ben åt dem så att de numera står i samma nivå som underskåpen.
Ovanför väggskåpen har han byggt in alla sladdar som hör till vår "mediacentral". TV, tele och data styrs härifrån. Lucka till fronten återstår att monteras.

På motsatta väggen ville vi ha plats för det vi återvinner, utan att det ska behöva se skräpigt ut. Staffan löste detta genom att bygga två smidiga lådor med samma skåpluckefront som de övriga skåpen i tvättstugan.
Det som fortfarande saknas här, är en väggfast torkställning för att slippa ha tvätt på tork stående i vägen någonstans. Dessutom kommer vi att ha en dörr så att vi kan stänga om strykbrädan och annat som vi har utrymme för i det fack som blev mellan värmepanna och den sida Staffan har monterat upp mot bänken. Praktiskt och bra!

Det finns ytterligare en vägg i rummet som jag inte alls har visat ännu. Det är en väggsnutt som saknar tapeter och plats för att hänga av sig kläder så där till vardags. Det får jag återkomma till en annan gång.
Jag önskar er en skön helg och en riktigt trevlig Alla Hjärtans Dag med en bukett tulpaner. (Egentligen köpte jag dem till Joakim, men ni kan också få njuta lita av dem)
: ) Anna

1 kommentar:

Erika sa...

Bra lösning för återviningen, fina tulpaner! Ha en riktigt trevlig Alla Hjärtans Dag.