söndag 14 februari 2010

Snart är det vår!

Jag har anmält mig till Viveka på Humlebackens Vårteckensutmaning i år igen. Det kommer att bli roligt att kunna jämföra med förra vårens framfart.

Det dröjer fortfarande två veckor innan utmaningen drar igång, men jag passade på att fånga den ihärdiga vintern på bild under en alldeles underbar promenad idag:

Än så länge är landskapet rikt på gnistrande snö och på spår av djurrikedomen i naturen strax utanför samhället där vi bor.

Se bara detta hav av glittrande snö, som bara har trampats av ett ensamt rådjur. Jag hade inte haft något emot att fånga det vackra djuret på bild.

På ett annat fält var spåren grövre och mer snö hade "sprätts upp".

Det visade sig att det var skogens konung som hade klivit fram här. Och denna gång var jag bara tacksam att jag inte mötte honom... (Jag är inte småfotad och det var verkligen inte älgen heller)

Det är inte lätt att fånga glittret, men jag tror ni kan föreställa er hur jag fick kisa mot den värmande solen under min promenad bland snövallar och djurspår.

När jag väl gått min runda, väntade kaffe i solen tillsammans med Joakim som hade tagit en runda i skidspåret. Mysigt!
/Anna

1 kommentar:

Ina sa...

Hoppas du mår bra!
Här försöker vi pigga på oss efter ytterligare en magsjuka.

Visst är det underbart vackert ute just nu - fast jag längtar bara till våren av flera anledningar *ler*.
Gillar er tvättstuga - gillar iden med återvinningen.. skall vi nog försöka sno.

kramar Ina