söndag 7 februari 2010

En lätt schizofren helg...

Lördag är som vanligt byggdag även om det börjar minska på saker som behöver göras vilket snickaren tycker känns skönt. Nu vet jag inte om Anna och jag kan kalla oss snickare bara för att vi drar på oss lite blåkläder och går omkring med en tumstock i fickan. Nåja, byggarbetare kanske vi kan kalla oss i alla fall..??!!

Anna bytte snabbt om från byggarbetare till makeup-artist. Okej, okej det kanske inte var rätt ord heller, men hon hade lovat att sminka en arbetskamrat och hennes mamma inför ett 40-års kalas och samtidigt så passade hon på sminka sig själv för det var även fest för oss på kvällen.
Själv softade jag hemma i mysbyxor..

När Anna kommit hem var det dags att snabbt byta skepnad igen till den coola tjejen och killen från 80-talet eftersom vi var bjudna på 80-tals fest på lördags kvällen.
När jag bytt om och står där framför spegeln så går det äntligen upp ett ljus för mig:
- Jaha, var det därför som jag hade svårt att få kontakt med tjejer i gymnasiet..??


Anna började söndagen med en lång promenad i det fantastisk fina vintervädret. Jag vallade skidorna och gav mig ut på ett sista pass inför OS så att jag med gott samvete kan dricka öl och äta chips varje dag så länge OS håller på. Vet ni att de 8 varven på elljusspåret jag åkte endast motsvarar 1,5 st 300-grams chipspåse (2100 kcal)!! Hur ska 1,5 chipspåse räcka i 2 veckor..??


Observera det Wassberglika snoret under näsan...

Söndagar har även blivit brödbakardag för oss. Anna har haft en önskan att bli en riktig bullmamma och hon är på god väg. Ikväll bakade Anna ett brytbröd och jag lite grövre frallor.
Som den uppmärksamme kan se så jäser det på flera ställen än i bröddegarna...

Kvällen avslutades med att min mor var på besök och hon bjöds på te och nybakat bröd.

Så här på söndagskvällen kan man inte låta bli att fundera på vem man helst skulle vilja vara av alla de personligheter man haft under helgen: byggjobbare, softarkillen i mysbyxor, den "coola" 80-tals killen, längdskidåkaren eller bagaren..?? Hmm...eller kanske fotograf?



/Joakim

3 kommentarer:

Hanna sa...

Vad fyndigt du skriver. 8 varv i spåret låter imponerande tycker jag. Mitt tips är att suga lääänge på varje chips då borde de räcka lite längre. /Hanna

Viveka på Humlebacken sa...

Hej hopp, här kommer ett standardmeddelande från mig:

Hej
Du var med och rapporterade vårtecken i fjol, vill du inte vara med i år också? Vi har ingen från ditt landskap ännu, och det vore så kul att kunna täcka upp hela Sverige denna gång också. Anmäl dig på gulda@live.se och glöm inte att skriva bloggadress, vad bloggen heter och vilket landskap du bloggar från
kram
Viveka

Gitte sa...

Jojo, både bröd o bulle på jäsning. Har man det gôtt eller har man haft det gôtt tro?