måndag 19 april 2010

Vårtecken 2010 - Nr 8

Redan åttonde måndagen med vårtecken, men bara första måndagen hemma för mig. Jag har äntligen gått hem från jobbet i väntan på att vår bebis ska komma och nu ska här bli ordning på torpet med uppdateringar på bloggen! Men först, en vårteckensrunda runt huset...

Jag börjar i skogen runt knuten och där har dessa ljuva vitsippor och scillor slagit ut!

Vår egen tomt fortsätter att bjuda på överraskningar, eller vad sägs om en knoppande påsklilja!

Lupinerna är otroligt livskraftiga och har inte brytt sig nämvärt om att vi har rakat bort matjord och istället grundat med sand - de kommer växa sig starka ändå!

En vårig liten plantering har jag vågat mig på. Lite tilltufsad av frostiga nätter, men fortfarande fin ändå.

Ett riktigt roligt vårtecken är altanbygget som Staffan Snickare har dragit igång! Idag kom en stor last med lärkträ och plintarna är redan gjutna som ni ser. Det ska bli så skönt att ha en altan att gå ut på, eftersom vi förmodligen kommer att avvakta till hösten med att anlägga gräsmatta.
Glöm inte att titta in hos fler vårbloggare!

Inga kommentarer: