söndag 20 april 2008

Kalashelg

Nu är det vår och födelsedagarna duggar tätt! Vi har firat en nioåring här hemma, en kusin som har blivit fem stora år och barnen är just nu iväg och firar sin pappa.

Istället för stort kompiskalas ville Gustav ta med sig en kompis till Lek- & Buslandet. Vilken succé! Fyra buskillar (storebror Emil tog också med sig en kompis) sprang runt och härjade i tre timmars tid, med en kort paus för födelsedagsglass i caféet.

Själv hade jag med mig trädgårdsbok och tomtritning och ägnade två och en halv timme åt trädgårdsplanering. De övriga trettio minuterna gick åt till att följa med killarna runt och se vad de hade sett ut som favoritställen och för att fotografera lite. Killarna planerar redan för nästa besök! Som grädden på moset blev vi dessutom bjudna på lunch hemma hos kusinerna, innan vi for hem för att ta emot fler gratulanter.

Jag kan inte påstå att det var en allt för slitsam uppgift jag hade på min lott. Annat var det för Joakim och hans far. Under helgen har de hyvlat 900 m panel, forslat en last till vårt målarställe och dessutom fraktat en byggkoja till tomten i väntan på att få ta mången kafferast där.

/A

Inga kommentarer: