söndag 18 maj 2008

Inspiration och påfyllning

Lördagen avslutades lite olika för mig och Js del. En lugn kväll med ett glas rött framför TVn i hemmets lugna vrå är aldrig fel, speciellt som J har flängt fram och tillbaka till Estland i veckan så var det skönt att bara få vara hemma. Men Sverige hade gärna fått knipa det där bronset för att kvällen skulle ha varit fulländad!


Själv var jag bjuden på en fantastiskt mysig vårfest hemma hos min syster P. Ett stort gäng glada tjejer blev ordentligt bortskämda under kvällen av vår pappa med fru, som arbetade hårt i köket. Resultatet blev en underbar vårbuffé. Tyvärr hade jag inte närvaro nog att ta fram kameran för att ta kort på den vackert upplagda maten, men efterrättsbuffén var minst lika fantastisk!

Vi tjejer fick inte bara roa oss den här kvällen. Min syster är bara sån att hon vill att alla ska se hur fantastiska var och en av hennes vänner är, så vi hade i uppdrag att parvis lära känna varandra för att vi sedan under middagen skulle kunna ta fram positiva saker om varandra och berätta för fler kring bordet. Något jag har med mig och som fortfarande upptar mina tankar är frågan: "Vad fyller dig med energi?" Mitt omedelbara svar var att få göra saker tillsammans med mina nära och kära. Just nu ligger det mycket nära till hands att få ägna sig åt vårt projekt husbygge tillsammans med J och det finns inget roligare än när barnen är med! Det är bra att få sätta ord på vad som är viktigt ibland. Prova får du se! Tacksamhet är en skön känsla!

Inspiration får jag massor av mina älskade systrar. Det gladde mig att flera av tjejerna tyckte att jag och min söta syster S är så lika! : ) Förutom att mina systrar är söta är de mitt stöd i livet! Ska nog ta med mig kameran till P någon dag och ta lite ispirationsbilder i hennes vackra hem. Snacka om vita drömmar!

/A

Inga kommentarer: